THE MAGAZINE

ימים של אהבה

ט"ו באב בפתח, וזו הזדמנות עבורנו להיות יצירתיים במיוחד. קולקציית הקינוחים שלנו ליום האהבה מבוססת על פירות קיציים שנמצאים עכשיו בשיא העונה שלהם, שגם אם אתם לא מאוהבים כרגע – הם בטח יגרמו לכם להיות

רעות ברנע
ימים של אהבה

זה לא שאנחנו באמת צריכים יום מיוחד כדי לציין אהבה, אבל אם כבר קבעו לנו אחד כזה – למה שלא נחגוג אותו? ט"ו באב הוא על פי הדת היהודית יום שמציין נחמה ופיוס. ביום הזה היו יוצאות בנות ישראל לבושות לבן לחולל בכרמים כדי למצוא שידוך. מאז עברו כבר כמה (הרבה) שנים, ובעשרות השנים האחרונות השתרש התאריך הזה כ"יום האהבה" – המקבילה היהודית לולנטיינז דיי האמריקאי שחל מדי שנה באמצע פברואר. זה היום בו מתקשטים כל מקומות הבילוי בלבבות, פרחים אדומים או ורודים, היום בו זוגות אוהבים יוצאים לחגוג את אהבתם או לפחות מציינים אותו באיזו מתנה סמלית. 

עבורינו במייזון קייזר, ימים כאלה הם הזדמנות מצוינת לאתגר את היצירתיות שלנו. לצאת מאזור הנוחות ולהוסיף לתפריט השוטף שלנו קינוחים מיוחדים במינם – וממש לא חייבים להיות זוגות אוהבים כדי להנות מהם כשזה מגיע למתוקים, האסוציאציה המרכזית לימים כאלה היא ברוב המקרים שוקולד. אבל בגלל שאנחנו נמצאים בשיאו של הקיץ ושוקולד הוא אמנם אהוב במיוחד אבל גם כבד יותר, החלטנו להתמקד בפירות העונה הנהדרים שיש לנו עכשיו (ובעיקר באדומים שבהם, כי אדום כידוע הוא צבעו של הלב) ויצרנו באמצעותם קולקצייה צבעונית, רעננה ופירותית של קינוחי ספיישל לט"ו באב.

הקולקציה, שתהיה זמינה בסניפי מייזון קייזר למשך הסוף שבוע בלבד 22-24.7 כוללת מגוון של קינוחים שונים, מביניהם יכול למצוא כל אחד למצוא בוודאות משהו שהוא אוהב:

ליצ'י, רוזה ומי ורדים: הקינוח הראשון עשוי סבלה משוחזר (בצק העשוי מפירורים) של קוקוס, מעליו מוס של ליצ'י טרי ובתוכו אינסרט (סוג של ג'לי) של יין רוזה איכותי של יקב ברקן ומעל כל אלה קרם שנטי של ורדים. כל אלה יחד יוצרים קינוח עגול ויפהפיה מבחוץ, אבל כשחוצים אותו לשניים הוא אפילו יפה יותר – כל השכבות בצבעים השונים מתגלות במלוא תפארתן. כל ביס, שמשלב את כל השכבות גם יחד, הוא סערה מושלמת של מרקמים וטעמים פירותיים ועדינים שמשתלבים יחד בצורה הרמונית מושלמת.

לב בראוניז זוגי: הקינוח הזוגי הגדול הזה הוא כנראה הקינוח האולטימטיבי לחלוקה בין זוגות אוהבים. הוא מבוסס על בראוניז משקולד לבן עם מוס וניל ושוקולד לבן, שמעליו קרמו דובדבן שמעניק לו את צבעו האדום העז. אפשר לאכול אותו בכפית באופן סימולטני או שאפשר לנגוס בזהירות ביס אחרי ביס – כל אחד מצד אחר, עד שתיפגשו באמצע.

פחזנייה אדומה עם פטל טרי: הפחזנייה, אחד מאבני הבסיס עליהם מתבסס הפטיסרי הצרפתי, מקבלת הפעם טוויסט מעניין, קודם כל בצבעה האדום שכבר הוא יוצא דופן. בתוכה מתחבא קרם דיפלומט (קרם פטיסייר עם קרם שנטי וניל) וקונפי של פטל טרי. הבצק הפריך של הפחזנייה והמילוי הקרמי והנימוח יוצרים יחד חוויה חושית מסחררת והו-כה חושנית. 

שארלוט תותים ופירות יער טריים: שארלוט היא קינוח צרפתי מסורתי, העשוי מדפנות ותחתית עשויות לחם או ביסקוויטים עם מלית של קרם או פרי. במקרה הזה מדובר במחית של ביסקוויטים שמהווה מעטפת לקינוח כולו, ובתוכו מוס של תות שדה טרי, קונפי של פירות יער וגם פירות יער טריים שמתחבאים בליבת הקינוח וגם מפוזרים בנדיבות מעליו. חמצמץ, מתקתק, קריר וקיצי – מה עוד אנחנו יכולים לבקש?

לצד כל הקינוחים המורכבים הללו יש גם שני ספיישלים קצת יותר פשוטים – הראשון הוא מרשמלו פטל בעבודת יד (מפטל טרי, כמובן), והשני הוא עוגיות ריבה בצורת לב  - במתכונת המסורתית עם אבקת הסוכר למעלה, רק שבמקום ריבת תעשייתית תמצאו בתוכן קונפי מפטל טרי.

אז אחרי ששטפתם את העיניים בכל האדומים הבוהקים האלה, בפירות הטריים והרעננים, בבצקים הפריכים והקרמים והנימוחים – נותר רק לקפוץ לסניף הקרוב ולפנק את עצמכם, או מישהו/מישהי שאתם אוהבים. 

 

מאת: רעות ברנע